Волинська Мала академія наук: версія для друку

ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК

VI обласний турнір юних географів : Волинська обласна Мала академія наук
VI обласний турнір юних географів

У вересні-жовтні 2010 року Волинська обласна Мала академія наук проводить VI обласний турнір юних географів. Загальне керівництво здійснює управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації.

Турнір буде проведено відповідно до вимог “Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності”, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 18 серпня 1998 року № 305.

До участі у турнірі допускаються збірні команди учнів 9 – 11 класів з районів та міст області, а також закладів нового типу. Склад команди - 3-5 школярів. Команда очолюється капітаном, який є офіційним представником команди під час проведення турніру. Команди формуються за територіальним принципом.

Для участі в турнірі необхідно до 20 вересня 2010 року надіслати на адресу Волинської обласної Малої академії наук заявку та обов’язково розв’язки будь-яких трьох завдань із запропонованих

Просимо взяти до уваги, що при надходженні листа Міністерства освіти і науки України, можливі часткові зміни завдань турніру.
Адреса: 43024, м. Луцьк, вул. В’ячеслава Чорновола, 3
Волинська обласна Мала академія наук

Завдання VІ обласного турніру юних географів
1. Охарактеризуйте позитивний і негативний бік створення штучних островів. Спрогнозуйте можливий їх вплив на природне середовище.
2. Сучасні геоінформаційні системи (ГІС) — це індустрія, в яку залучені сотні тисяч людей в усьому світі. Вивчають ГІС у школах, коледжах та університетах. Підготуйте власний ГІС-проект “Рідна школа”.
3. Україна має досить протяжну берегову лінію з різними типами берегів. Проаналізуйте особливості природокористування в береговій зоні, враховуючи геоморфологічну будову берегів, зміну кліматичних умов і соціально-економічний розвиток регіону.
4. Малі річки України зникають. Запропонуйте програму щодо відновлення малої або середньої річки на конкретному прикладі.
5. У XXI ст. вулкани — небезпечні сусіди та шкідливі друзі людини. Поясніть свою відповідь.
6. Поясніть, від чого залежить вибір місця для утилізації радіоактивних відходів. Які території з геологічної точки зору для цього підходять? Відповідь обґрунтуйте.
7. Спрогнозуйте ймовірні зміни у типології країн Африки за критерієм рівня соціально-економічного розвитку на період до 2025 р.
8. Представники середнього класу США значну увагу приділяють соціальній адресі. Тобто проживанню у благополучних у соціально-економічному відношенні передмістях. Доведіть, що “соціальна адреса” останнім часом також має значення для громадян України.
9. Спрогнозуйте геологічне майбутнє Чорного та Азовського морів, якщо в результаті геологічного катаклізму розлом пройде по південній межі Кавказьких гір і досягне ширини 2-3 км.
10. Розкрийте сутність глобалізації світових зв`язків з позиції географічного підходу.
11. Обґрунтуйте географічний прогноз розвитку відношень у системі “суспільство природа” у XXI ст.
12. Визначте три найважливіші, на вашу думку, проблеми людства для XXI ст. Обґрунтуйте їх розв`язання з позиції географічної науки.
13. У Китаї розпочалися масштабні роботи з перекидання вод річок Янцзи, Хуанхе в північному напрямі. Обґрунтуйте можливі наслідки здійснення цього проекту.
14. У другій половині XX ст. проводилися активні роботи з меліорації земель Українського Полісся. Які позитивні та негативні зміни в природному середовищі ми отримали? У чому доцільність такого впливу на природу?
15. Поясніть причини виникнення піратства в різні часи. Охарактеризуйте його географію у XVI – XVII ст. й тепер.
16. Поясніть, як природні катастрофи впливають на розвиток туристичного бізнесу. Наведіть приклади такого впливу. Сформулюйте рекомендації щодо організації туризму в небезпечних природних регіонах.
17. За оцінками експертів у 2020 р. 2/3 населення світу проживатиме у містах. Розв`язання проблем міста нині є пріоритетним завданням для усіх країн світу. Розкрийте географічні проблеми сучасних міст, запропонуйте шляхи їх розв`язання. Спрогнозуйте, в якій частині земної кулі можливе формування нових мегалополісів.
18. Охарактеризуйте сучасні методи географічних досліджень. Поясніть на конкретних прикладах, як у географічній науці застосовується метод моделювання.
19. Едгар Назара, французький фахівець в галузі аеродинаміки, запропонував проект повітряно-теплової електростанції з використанням енергії штучних потоків повітря на висоті 480 м, обґрунтовуючи її низьку економічну собівартість. Поясніть свою думку щодо реальності задуму і з`ясуйте економічний та екологічний ефект цього проекту.



Додаток

Лист управління освіти і науки від 18.08.10 № 2320/02-10