Учнівська молодь досліджує феномени України та українства
26 – 28 березня 2015 року відбувся VIІІ Міжнародний конкурс з українознавства для учнів 8–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що проводився на базі Науково-дослідного інституту українознавства у Києві.
Конкурс мав два етапи:
І етап (заочний) - до 1 березня 2015 р. – передбачав написання учнями науково-дослідних робіт, в яких визначалися перспективи власного наукового дослідження, висвітлювались результати самостійної пошукової роботи. Пріоритет надавався роботам, присвяченим таким напрямам:
- - Сучасні українознавчі проекції ідеї соборності.
- - Історико-культурні чинники формування світогляду українського народу.
- - Українська ідентичність як чинник націєтворення: виклики, проблеми, перспективи.
- - Національний та міжнародний контекст українського вибору на початку ХХІ ст.
- - Актуальність Шевченкової спадщини в історичному бутті сучасної України.
ІІ етап (очний) – 26 – 28 березня 2015 року – виконання письмових конкурсних завдань, публічний захист науково-дослідних робіт, виконання тестів.
Мороз Галина, учениця 10 класу Луцького НВК «Гімназія № 14 імені Василя Сухомлинського», Яблонська Ярина, учениця 11 класу Луцької гімназії № 21 імені Михайла Кравчука - слухачі стаціонарних секцій Волинської обласної МАН та Брись Аліна, учениця 10 класу НВК «Ківерцівська ЗОШ І ст. – Ківерцівська районна гімназія», слухачка Ківерцівської районної філії ВО МАН, успішно пройшли заочне оцінювання робіт та були запрошені на другий етап конкурсу.
Брись Аліна мала змогу взяти участь в очному турі та захистити свій науковий проект «Відродження і розвиток Волинського пласту у незалежній Україні».
Окрім навчальної діяльності, до конкурсної програми входили різнопланові заходи: відеолекторії для гостей та педагогів, учасників конкурсу, круглий стіл «Українознавче наповнення змісту навчання в системі освіти: проблеми і перспективи», екскурсії у Педагогічний музей, Музей гетьманства, центральною частиною Києва, виступи українських музичних гуртів «Колір ночі», «Телері», кобзаря Тараса Силенка та хореографічного ансамблю «Нью-Анс».
Конкурс посприяв кристалізації громадянсько-патріотичного самовизначення учнів на основі поваги до держави, історії, традицій, культури українського народу, пізнання України через форми індивідуально-пошукової роботи.
|