Відбулася навчально-дослідницька експедиція слухачів Волинської обласної МАН на Шацьких озерах
13-15 травня в рамках Всеукраїнського проекту «Екологічна інспекція» було проведено навчально-дослідницьку еколого-гідрологічну експедицію зі слухачами Волинської обласної Малої академії наук. Експедиційна виїзна лабораторія МанЛаб НЦ «Мала академія наук України» працювала на березі озера Пісочне у селі Гаївка Шацького району Волинської області. Захід відбувся на базі Волинського обласного санаторію «Лісова пісня». За сприяння адміністрації в особі директора – Дибель Руслани Євгенівни та заступника директора – Ткачука Петра Петровича були створені умови (проживання, харчування, забезпечення приміщеннями для здійснення лабораторних експериментів), що сприяли якісному проведенню досліджень.
14 школярів-слухачів Волинської обласної МАН мали можливість відчути себе дослідниками та проводити експеременти разом із науковцями з Києва - науковими співробітниками Інституту хімії високомолекулярних сполук НАН України Іриною Бей та Олександром Толстовим.
Головною метою організації та проведення навчально-дослідницької експедиції були: розвиток дослідницьких навичок та проведення моніторингу води озер Шацького національного природного парку.
Дослідження передбачали вивчення основних показників якості води озер (загальна жорсткість, визначення водного показника, визначення загального місту солей, показник окиснення тощо). Під час роботи за програмою проекту учні отримали навички роботи з сучасним аналітичним обладнанням, хімічним посудом, лабораторним обладнанням, ознайомилися з теоретичними знаннями та опанували практичні методи аналітичної хімії (кондуктометрія, комплексонометричне титрування, фотометричний метод аналізу, рН-метрія).
У перший день експедиції було взято проби води з озера Пісочне та свердловини №6, здійснено їх аналіз за допомогою сучасної апаратури. Дослідження якості води проводилось також на озерах – Пулемецьке, Соминець, Карасинець, Перемут, Чорне, Світязь, Велике та Мале Згоранське.
Результати досліджень складуть частину майбутніх науково-дослідницьких робіт юних науковців, а отриманий досвід поповнить багаж знань.
|