Волинська Мала академія наук: версія для друку

ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК

Стартував конкурс рукописів! : Волинська обласна Мала академія наук
Стартував конкурс рукописів!

Запрошуємо керівників секцій відділення мовознавства взяти участь у І етапі Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти у 2020 році.

За дослідницько-експериментальним напрямом будуть прийняті матеріали у категоріях: «Навчальні програми» та «Навчальна література».  

Секції:

  • української мови,
  • російської мови,
  • іспанської мови,
  • англійської мови,
  • німецької мови,
  • французької мови,
  • польської мови.

Подати заявку на участь у Конкурсі, рукопис у паперовому та електронному вигляді необхідно до 25 травня 2020 року Волинському інституту післядипломної педагогічної освіти у відділ виховної роботи на електронну адресу: vr@vippo.org.ua .

Консультації щодо участі у конкурсі можна отримати у Волинській обласній МАН за електронною адресою: vvman92@gmail.com

Категорія «Навчальна література з позашкільної освіти»

Навчальна література – це навчальні, навчально-методичні, методичні, навчально-наочні посібники, методичні комплекси (методичні рекомендації, навчальна програма та розробки занять до неї), хрестоматії, зібрання творів, словники (тлумачні, термінологічні та інші), енциклопедії, довідники, альбоми, атласи, які призначені для практичного використання в навчально-виховному процесі позашкільних навчальних закладів.

Всі види навчальної літератури мають текстологічно і за змістом відповідати визначеній навчальній програмі з позашкільної освіти. Література має бути оформлена відповідно до ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання».

Дослідницько-експериментальний напрям.

Наукове відділення «Мовознавство» об’єднує у собі секції:

  • «Українська мова»,
  • «Російська мова»,
  • «Іспанська мова»,
  • «Англійська мова»,
  • «Німецька мова»,
  • «Французька мова»,
  • «Польська мова».

Окрім раціонального розподілу теоретичної та практичної роботи, зміст рукописів має бути орієнтований на:

  • формування теоретичних основ мовознавства,
  •  усвідомлення мови як системи, розуміння всіх мовленнєвих явищ і процесів;
  • забезпечення опанування фонетичних, лексичних і граматичних особливостей сучасної іноземної мови,
  • специфіку функціювання різних мовних стилів;
  • задоволення потреб практичного володіння навичками мовленнєвої діяльності відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти;
  • опанування загальних засад методології наукової діяльності та компетентностей, задекларованих Концепцією Нової української школи, достатніх для ефективного виконання завдань інноваційного характеру в галузі філології.

Категорія «Навчальні програми за напрямами позашкільної освіти»

Навчальна програма з позашкільної освіти – це нормативний документ, що визначає мету, завдання, зміст, обсяг, порядок, способи організації освітнього процесу та вимоги до її результатів.

Зміст навчальної програми за дослідницько-експериментальним напрямом має сприяти залученню вихованців, учнів і слухачів до науково-дослідницької та експериментальної роботи в галузі «Мовознавство», а також створенню умов для творчого самовдосконалення та виявлення, розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань.

Порядок та технологія розроблення навчальних програм з позашкільної освіти визначені «Методичними рекомендаціями щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти» (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 05 червня 2013 року № 14.1/10-1685).

Навчальні програми мають мати:

  • високий науковий рівень та враховувати досягнення науково-технічного прогресу,
  • втілювати виховний потенціал,
  • генералізовувати навчальний матеріал на основі фундаментальних положень сучасної науки,
  • групувати його навколо провідних ідей і наукових теорій,
  • не містити надто ускладненого і другорядного матеріалу,
  • реалізовувати міжпредметні зв’язки та ідею взаємозв’язку науки і практики,
  • формувати вміння і навички вихованців, учнів і слухачів з визначеного напряму діяльності.

Обов’язковою умовою є дотримання структури навчальних програм:

  • пояснювальна записка,
  • навчально-тематичний план,
  • зміст програми,
  •  прогнозований результат,
  •  орієнтовний перелік обладнання (за потребою),
  • літературу,
  •  додатки (за потребою).

Розподіл навчального матеріалу має відповідати віковим особливостям дітей та передбачати організацію освітнього процесу в гуртках, секціях, студіях та інших творчих об’єднаннях відповідно до їх класифікації за рівнями, визначеними Положенням про заклад позашкільної освіти та узгоджуватися з Типовими навчальними планами для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України, затверджені наказом МОН від 22.07.2008 № 676.

Основними завданнями організації та планування освітнього процесу в гуртках, секціях, студіях та інших творчих об’єднаннях має бути реалізація компетентнісного методологічного підходу та формування пізнавальної, практичної, творчої та соціальної компетентностей. Компетентнісний підхід може поєднуватися з діяльнісним та особистісно-орієнтованим методологічними підходами.

Звертаємо увагу, що навчальні програми, розроблені на основі типових навчальних програм конкурсними вважатися не можуть.