Волинська Мала академія наук: версія для друку

ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК

Дистанційний філологічний змаг «Аргументи. Мотиви. Листи» : Волинська обласна Мала академія наук
Дистанційний філологічний змаг «Аргументи. Мотиви. Листи»

Існує повір’я «як новий рік зустрінеш, так його і проведеш». Мабуть, 24 учні 8-10 класів закладів середньої освіти Волинської області вирішили скористатися народною мудрістю й провести літо цікаво та корисно, доєднавшись до секції української мови онлайн-сесії заочної віртуальної школи ВО МАН.

Чотири дні у товаристві моволюбів, коли кожне наступне заняття продовжує попереднє, а всі разом об’єднані темою листовного діалогу.  Розпочавши з навчання мистецтву аргументації й перевіривши здобутті знання в тестовому форматі, учасники пройшли текстотвірний вишкіл «Мотиваційний лист: експрес-поради для початківців». Саме умінь писати короткі тексти, що відображають особистісні цінності учасника та його зацікавленість у певному проєкті, вимагає від сучасників сьогодення.

Майстерка із написання електронного листа «Здавалось на перший погляд, що пишу я звичайні листи» засвідчила вправність школярів спілкуватися посередництвом ділової  кореспонденції в електронному форматі.

За умовами філологічного змагу «Аргументи. Мотиви. Листи», який відбувся наприкінці школи, учням потрібно було написати мотиваційного листа, в якому якнайпереконливіше розповісти про своє бажання навчатися в МАН та очікування від такої діяльності.

«Я завжди готова вчитися та пізнавати нове, бути активною у роботі»(Аліна Білохвіст),

«Отримавши можливість навчатись у Малій академії наук, не захотіла втрачати її. … Для мене навчання в МАН  – можливість самореалізуватися, здобути нові знання, набути умінь і навичок, які згодом знадобляться. ... У МАН створені всі умови для саморозвитку особистості та професійного самовизначення» (Ірина Данилюк),

«Від навчання в МАН я очікую лише позитиву» (Валерія Каращук),

«Я сподіваюся, що навчання в МАН буде пізнавальним. … Також сподіваюся на нові знайомства та нових друзів» (Софія Кашуб’як),

«Я сподіваюся, що навчання у Волинській обласній Малій академії наук подарує мені шанс із головою поринути у вивчення рідної мови та культури» (Юлія Кліщук),

«Від навчання в МАН я очікую стати розумнішим та розвиватися саме в сфері, яку обрав. Окрім того,  хотілося б знайти нових друзів з усіх куточків України, відвідати різні лекції, вебінари, онлайн-конференції, літні школи та популяризувати українську мову серед своїх однолітків» (Роман Коваль),

«Коли мені запропонували стати учасником МАН, я не змогла відмовитись, адже це нові можливості й нові перспективи» (Дарина Крук),

«Я очікую від навчання в МАН навчитися гарно висловлювати свою думку, вміти презентувати себе» (Аліна Мацерук),

«Безперечно, навчання в МАН стало для мене чудовим досвідом. Вірю, що допоможе в майбутньому» (Тетяна Олійчук),

«Вірю і знаю, що наполеглива праця та бажання дізнаватися нове зроблять свою справу навіть за ці 4 дні» (Ілона Семчук),

«Я вважаю, що навчання в МАН є надзвичайно пізнавальним та перспективним для мене» (Марія Стрижеус),

«У вас можна знайти багато однодумців i просто цікавих та розумних однолітків» (Аліна Тарнавська),

«Я сподіваюся, що знайду своє покликання та зумію ним скористатися, тому щиро вдячна за можливість самореалізації та пізнання нового під час навчання у Волинській обласній Малій академії наук» (Юлія Чемко),

«Послухавши розповіді про цікаві лекції, семінари, конференції, знайомства з однодумцями та майстрами своєї справи, я вирішила, що також хочу побувати у вашому закладі» (Вікторія Чупахіна),

«Чекаю від академії ще більше можливостей для власного розвитку. Хотілося б взяти участь у тематичних тренінгах, вебінарах чи курсах, які будуть проводити викладачі МАН. Я вважаю, це чудове заняття влітку для учнів, які прагнуть розвиватися і рухатись вперед!»(Ірина Троцька)

Ось такі цитати з мотиваційних листів мотивують (даруйте за тавтологію) адміністрацію та викладачів Волинської обласної МАН не просто працювати, а ділитися життєвою мудрістю та професійним досвідом.

Дехто навіть пішов далі й «запрограмував» своє майбутнє на здобуття філологічної спеціальності в закладі вищої освіти: «Мій вибір факультету української мови та літератури очевидний» (Анастасія Борисюк).

Три кроки до успіху – це три завдання, з якими всі учасники заочної віртуальної школи намагалися впоратися якнайшвидше, якнайкреативніше, якнайкраще. Але змаг є змаг! Переможцями у фіналі стали​: І місце – Тетяна Олійчук (ЗОШ І-ІІІ ст. смт Мар'янівка), ІІ місце – Ілона Семчук (Волинський науковий ліцей-інтернат), Вікторія Чупахіна (Нововолинський науковий ліцей-інтернат ), ІІІ місце – Аліна Білохвіст (ООЗ НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей» с. Зимне), Софія Кашуб’як (Луцька гімназія №21 імені Михайла Кравчука), Ірина Данилюк(НВК «Маневицька ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 – гімназія»).

І хоча всі учасники секції української мови онлайн-сесії заочної віртуальної школи ВО МАН працювали віддалено, але відчуття добірного філологічного товариства залишилося у кожного до наступних зустрічей, бо «кожен фініш – це, по суті, старт».

Автор навчального проєкту, кандидат філологічних наук, доцент кафедри історії та культури української мови Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, керівник секції української мови заочної віртуальної школи Волинської обласної МАН

 Тетяна Миколаївна Тарасюк