Завдання V обласного турніру юних географів : Волинська обласна Мала академія наук
: : Завдання V обласного турніру юних географів

1. Розкрийте суть концепції географічного посибілізму (з латинської possibilis – можливий). З позиції цієї концепції поясніть особливості соціально – економічного розвитку Японії, України, Об’єднаних Арабських Еміратів.

2. ,,Суспільство здійснює як деструктивні, так і конструктивні впливи на природу Землі”. Розкрийте зміст цього висловлювання. Наведіть приклади облаштування природного середовища людиною.

3. ,,Ландшафт – оберіг національної культури”. Спробуйте підтвердити цей вислів конкретними прикладами.

4. Доведіть правильність думки: ,,Географічні інформаційні системи – потужна галузь глобальної економіки”. Яку роль відіграють геоінформаційні системи в освіті, науці та суспільному житті України? 5. Оцініть сучасне геополітичне положення України. Як впливає на геополітику забезпеченість держави природнім газом?

6. Чи мають рацію ті науковці, які вважають необхідним вивчення природних ресурсів Антарктиди, враховуючи межі територіальних інтересів країн регіону? Яким Ви вбачаєте майбутнє цієї частини світу?

7. Яку роль відігравали географічні знання запорозьких козаків у військових та господарських справах?

8. Чому, на Вашу думку, туризм називають ,,індустрією без труби”?

9. Причиною зростання кількості катастрофічних паводків на річках Українських Карпат є інтенсивна господарська діяльність в їх річищах і на водозборах, а не глобальні зміни клімату. Аргументуйте ,,за” і ,,проти” цього твердження.

10. Проблема реструктуризації вугільної промисловості є актуальною не тільки для України. Які перспективи розвитку цієї галузі для нашої держави? Запропонуйте власний проект розв’язання цієї проблеми для України.

11. Як, на Вашу думку, приватизація землі в Україні може вплинути на розвиток аграрного сектора національної економіки?

12. Якщо карту світу побудовано в азимутальній проекції з центром у м. Києві, то як це змінює уявлення про найкоротший шлях до різних точок Землі. Обґрунтуйте свою думку.

13. Доведіть правильність тези: ,,У світі немає багатих країн без ринкової економіки, проте не всі країни з ринковою економікою є багатими”.

14. Поясніть вислів відомого вченого – географа М.М. Баранського: ,,Люди – не перелітні птахи, і їхнє переселення пояснюється не біологічними, а суспільними законами”. Назвіть ці суспільні закони, що зумовлюють міграційні процеси, а також поясніть наслідки міграцій та періоди великих масових переселень. Зокрема й українців.

15. Сучасне промислове виробництво використовує велику кількість води. За даними ООН щороку зростають потреби в прісній воді. Запропонуйте власний проект щодо розв’язання проблеми забезпечення прісною водою людства на найближче майбутнє.

16. Висловте думку щодо твердження “Географія – це ще не все, але все інше без географії - ніщо”.

17. Відомий учений В.М. Фріндланд назвав строкатість карти ґрунтів “чарівним перським килимом”, на якому позначені усі таємничі секрети природи. На прикладі ґрунтового покриву України доведіть це твердження.

18. Японія “наполегливо пропонує” Україні продати квоту на викиди забруднюючих речовин в атмосферу. Аргументуйте “за” і “проти” цієї пропозиції. Поясніть доцільність такого міждержавного партнерства.

19. За “цивілізаційною” теорією відомого політолога Самюеля Гантінгтона межа між православною і католицькою західною цивілізаціями проходить через територію України. Чи загрожує це українській державності? Відповідь обґрунтуйте.

20. Обґрунтуйте вплив природного середовища на формування матеріальної та духовної культури українців. Доведіть, що українці здавна вміло використовували особливості природного середовища у своїй господарській діяльності, архітектурі, побуті.





Запрошуємо на навчання

Динамічність життя, інформаційні технології, відкриття в науці змушують рухатись невпинно вперед. Щоб статися успішним – необхідні знання!

Реєстрація на навчання!
Різні напрями
Кваліфіковані педагоги
Можливість росту
Різні форми навчання
Безкоштовне навчання

Структура відділень

У Волинській обласній Малій академії наук працюють відділення

12 відділень

Стаціонарна форма навчання

Різноманітні секції

Заочна форма навчання

Турніри, конкурси

Секції, гуртки, студії

Міжнародні та Всеукраїнські масові заходи

Обласні масові заходи

Нашими партнерами є:

Міністерство освіти і науки України Інститут модернізації змісту освіти і науки Управління освіти Мала академія наук України Луцький національний технічний університет Волинський національний університет імені Лесі Українки

Методична робота

Конкурси

Заочно-дистанційна школа