Задачі ХІІІ обласного турніру юних фізиків : Волинська обласна Мала академія наук
: : Задачі ХІІІ обласного турніру юних фізиків

Завдання № 1
“Вигадайте самі”. Виготовте водяний хронометр. Які саме і яким чином потрібно вводити поправки для максимально точного визначення інтервалів часу?

Завдання № 2
“Заряд із нічого”. Якщо розрядити електролітичний конденсатор шляхом замикання на коротко його виводів, на них згодом знову з’являється напруга. Дослідіть та опишіть це явище.

Завдання № 3
“Знову повітряна кулька”. Дослідіть, як змінюється коефіцієнт відбивання та поглинання світла повітряною кулькою при її надуванні. Які принципові відмінності будуть спостерігатися для звуку?

Завдання № 4
“Вертоліт”. Кількісно опишіть рух крилатки клена, яка вільно падає*.

Завдання № 5
“Очевидне та неймовірне”. Посудина з водою освітлюється зверху. Якщо акуратно занурювати з поверхні води углиб дротяне кільце, на дні посудини можна спостерігати оптичні образи. Виймаючи кільце з води, можна побачити, що оптична картина змінюється. З’ясуйте, за яких параметрів системи можна отримати оптичну систему, що дає найчіткіше зображення джерела світла.

Завдання № 5
“Під шум пропелера”. До кінця швацької нитки прив’яжіть картонну пластинку. Якщо почати обертати пластинку на нитці, наприклад, у вертикальній площині, то через деякий час виникає характерний звук. Дослідіть, від чого залежить висота його тону.

Завдання № 6
“Очевидне та неймовірне”. Посудина з водою освітлюється зверху. Якщо акуратно занурювати з поверхні води углиб дротяне кільце, на дні посудини можна спостерігати оптичні образи. Виймаючи кільце з води, можна побачити, що оптична картина змінюється. З’ясуйте, за яких параметрів системи можна отримати оптичну систему, що дає найчіткіше зображення джерела світла.

Завдання № 7
“Колос рухається і не рухається”. Якщо колос покласти на горизонтальну поверхню, що вібрує, то він починає поступально рухатися. Від чого залежить швидкість і напрямок його руху?.

Завдання № 8
8. Гори, гори ясно”. Знайдіть режим подачі газу, за якого витратиться найменша кількість газу для того, щоб закипіла вода у чайнику. Як змінюватимуться режими залежно від ступеня заповнення чайника?

Завдання № 9
“Водяний каскад”. Жолоб із ребристою поверхнею розташовано на похилій площині. Якщо вода вільно тече по ньому, то за певних умов утвориться водяний каскад. Дослідіть явище*.

Завдання № 10
“Загадки сфінксів”. Існує версія, що єгиптяни не будували сфінкса, а він утворився природним чином унаслідок особливих умов у Єгипті. А єгиптяни тільки доробили й оздобили його. Поясніть із фізичної точки зору, яким чином у пустелі Єгипту могла утворитися подібна форма і запропонуйте модель, що дозволяє її розрахувати.

Завдання №11
“Крижані гори”. Наповнений водою пластиковий контейнер поміщають у морозильну камеру. Горизонтальна поверхня, що утворилася при замерзанні, може бути досить нерівною, а іноді на ній навіть виростає “гуля”. Дослідіть явище і визначте оптимальні умови для вирощування такої “гулі”.

Завдання №12
“Свічковий човник”. Човен можна легко перетворити на пароплав за допомогою свічки і порожнистої трубки з відкритими кінцями (приклад на мал.). Поясніть механізм виникнення руху й удоскональте вашу модель човника для досягнення максимальної швидкості*.

Завдання №13
“Ох, нелегка це робота – із болота тягти бегемота!” Існує думка про те, що, потрапивши в болото, не варто, вибираючись із нього, різко рухатися. Запропонуйте алгоритм дій у такому випадку, дослідіть “умови плавання” тіла в болоті та поясніть їх відмінності від відповідних умов для звичайних рідин.

Завдання №14
“Пиляйте, Шуро, пиляйте”. Відомо, що при швидкому згинанні металевий дріт нагрівається. Як залежить тепловиділення дроту від числа згинань за одиницю часу?

Завдання №15
“По лезу бритви”. На поверхню води акуратно опустіть лезо від безпечної бритви. Якщо до леза піднести заряджене тіло, то лезо буде відштовхуватися від нього. Як буде поводитися лезо, якщо створити обертове електричне поле? Дослідіть та опишіть ефект, що спостерігається.

Завдання №16
“Незвичайний контур”. Виготовте з м.’якого дроту спіраль і приєднайте її до зарядженого конденсатора. Опишіть і продемонструйте можливі фізичні явища, що виникають при цьому.

Завдання №17
“Думи”.
На берегу пустынных волн
Стоял Он, дум великих полн.
(О.С.Пушкін, “Медный всадник”.)
Чи можна, і якщо так, то як саме, фокусувати або, навпаки, розсіювати морські хвилі відповідним формуванням профілю морського дна?


*Малюнки до задач №4, 9, 12 дивіться в газеті «Фізика» (комплект «Шкільний світ») №29(293), жовтень 2006 року.

Завдання 2005 року
Завдання 2006 року
Завдання 2007 року
Задачі ХІІІ обласного турніру юних фізиків 2006-2007 навчального року




Запрошуємо на навчання

Динамічність життя, інформаційні технології, відкриття в науці змушують рухатись невпинно вперед. Щоб статися успішним – необхідні знання!

Реєстрація на навчання!
Різні напрями
Кваліфіковані педагоги
Можливість росту
Різні форми навчання
Безкоштовне навчання

Структура відділень

У Волинській обласній Малій академії наук працюють відділення

12 відділень

Стаціонарна форма навчання

Різноманітні секції

Заочна форма навчання

Турніри, конкурси

Секції, гуртки, студії

Міжнародні та Всеукраїнські масові заходи

Обласні масові заходи

Нашими партнерами є:

Міністерство освіти і науки України Інститут модернізації змісту освіти і науки Управління освіти Мала академія наук України Луцький національний технічний університет Волинський національний університет імені Лесі Українки

Методична робота

Конкурси

Заочно-дистанційна школа