Перші кроки у науку : Волинська обласна Мала академія наук
Перші кроки у науку

Перші кроки у науку
http://man.gov.ua

Захопленість, допитливий потяг до пізнання, що є визначним під час вибору освіти та подальшого шляху в науку – найголовніші якості, які можна виділити у характері творчої особистості. Саме ці якості у старшокласників виховують спільно фахівці Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» та Позашкільного навчального закладу Мала академія наук учнівської молоді під навчання в заочній Науково-технічній школі Малої академії наук України, яка втретє проводить навчально-дослідницьку сесію на базі інженерно-фізичного факультету та фізико-технічного інституту.

Слухачам навчально-дослідницької сесії заочної науково-технічної школи Малої Академії наук України, яка в цьому році відбулася з 16 по 21 лютого, було створено всі необхідні умови для активного наукового пошуку, вчасного виявлення та оцінки своїх здібностей, схильностей, а також надана допомога щодо визначення професійного вибору відповідно до індивідуальних нахилів.

Дослідницька робота слухачів школи розпочалася з вибору проблеми або теми дослідження, виходячи із зацікавленості учнів та в межах пріоритетних напрямів наукових досліджень базових установ. Щодо напрямів досліджень, то вони охоплювали питання дослідження фізичних явищ та технологічних процесів у матеріалознавстві та машинобудуванні, розробки та використання надміцних матеріалів для транспорту, автомобіле-, ракето-, літако-, суднобудування, будівництва та архітектури, питання фізики наноструктур, вивчення явищ левітації постійного магніту, вивчення Маятника Фуко та інші.

Опрацювавши наукову літературу з теми та її історіографію, проаналізувавши сучасний стан питання, юним дослідникам була надана можливість перевірити силу та глибину своїх знань, застосувавши їх на практиці в сучасних дослідницько-експериментальних лабораторіях факультетів, підтвердити їх експериментально. Це дало учням гарну можливість розширити свої теоретичні знання, зробити їх більш зрозумілими та повними.

Результатом наполегливої праці над об’єктом дослідження та науковою літературою стала презентація учнями дослідницько–експериментальних робіт, де в процесі доповіді також проходило активне обговорення ряду актуальних питань.

Зокрема, професорсько-викладацьким складом інженерно-фізичного факультету та фізико-технічного інституту Національного технічного університету «КПІ» перспективними були визначені роботи:

· Барнишева Дмитра Валерійовича, учня 10 класу НВК «Школа-ліцей» № 3 м. Сімферополя АР Крим;
· Шкурат Оксани Сергіївни, учениці 11 класу СЗШ № 17 м. Феодосії, АР Крим;
· Гассіба Мішеля Кемаля, учня10 класу Вінницького технічного ліцею;
· Самарської Аліни Ігорівни, учениці 10 класу комунального закладу «Луганський ліцей іноземних мов»;

· Карабіна Дмитра Дмитровича, учня 10 класу Тернопільської Української гімназії імені Івана Франка;
· Шумари Ігора Ігоровича, учня 10 кл. Глухівської ЗОШ № 1 Сумської обл;
· Бичковького Вадима Олександровича, учня 10 кл. Вінницького технічного ліцею;
· Жолінської Юлії Василівни, учениці 11 класу Ковельської міської гімназіії Волинської області;
· Степаненка Сергія Олександровича, учня 11 кл. Ровеньківської гімназії № 1, Луганської обл.;
· Рудого Володимира Тарасовича, учня 10 кл. Тернопільського педагогічного ліцею;
· Радченка Ігора Володимировича, учня 11 кл. Черкаського фізико-математичного ліцею;
· Безгуби Володимира Володимировича, учня 11 кл. Черкаського фізико-математичного ліцею.

У процесі навчання і дослідницької діяльності учні навчилися бачити проблему, знаходити шляхи її вирішення, ясно та чітко викладати свої думки, презентувати результати досліджень, усвідомлювати значення власної праці.

Важливою складовою сесії стало ознайомлення учнів з фундаментальними та прикладними науковими дослідженнями, розробками, які належать до сучасної фізичної науки, пріоритетними напрямами досліджень та експериментально-лабораторною базою Інституту Фізики НАН України.

Під час проведення сесії для педагогічних працівників територіальних відділень було передбачено здійснення наступних заходів: лекційних, практичних занять, організація та проведення навчального семінару, відвідування Державного Політехнічного Музею.

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» робить вагомий внесок у розвиток творчих здібностей талановитої молоді України, а успішне проведення даного заходу на високому рівні стало можливим завдяки небайдужій особистості, успішному науковцю, доктору технічних наук, професору, декану інженерно-фізичного факультету Петру ЛОБОДІ. Уже не один рік ця неординарна людина разом зі своїм дружнім, творчим колективом залучає до навчання талановиту молодь, системно і наполегливо працює над підтримкою її здібностей і наукових нахилів, формуванням інтересу до поглиблених знань, умінь та навичок в процесі проведення наукових досліджень.

На урочистому врученні дипломів слухачам заочної науково-технічної школи Малої Академії наук України Сергій ВОРОНОВ, заступник проректора з наукової роботи НТУУ «КПІ», зазначив, що разом розв’язуючи проблему залучення обдарованої молоді до навчання в одному із престижних вищих навчальних закладів, Національний технічний університет України «КПІ» та Мала академія наук України зроблять все необхідне задля того, щоб підняти рівень знань учнівської молоді і сприяти примноженню всіх цінностей для суспільного розвитку держави. Петро ЛОБОДА, підводячи підсумки навчальної сесії, високо оцінив результати роботи слухачів заочної науково-технічної школи МАН і відзначив доцільність об’єднання зусиль фахівців вищої та позашкільної освіти у спільному вирішенні проблем, зокрема, у пошуці та підтримці обдарованої молоді, створенні оптимальних умов для розвитку її здібностей. Він зазначив, що науково-педагогічний колектив факультету буде й надалі ґрунтовно опрацьовувати ефективні моделі роботи з обдарованою учнівською молоддю. Оксен ЛІСОВИЙ, директор позашкільного навчального закладу Мала академія наук учнівської молоді, акцентував увагу на тому, що об’єднання зусиль Малої академії наук України та потужного інтелектуального потенціалу Університету стане запорукою розвитку майбутньої наукової еліти України. Досвід наукової роботи набувається протягом усього творчого життя, а фундаментом для нього є навчання в Малій академії наук України. І ми віримо, що на наших МАНівців чекають нові відкриття та яскраві наукові звершення.

За матеріалами МАН

к-сть переглядів:3694         

← Попередня новина
Наступна новина →

Добавити коментар

Обов’язкові поля відмічені символом *

* Ім’я:
* Коментар:
* Код картинки:

     

Запрошуємо на навчання

Динамічність життя, інформаційні технології, відкриття в науці змушують рухатись невпинно вперед. Щоб статися успішним – необхідні знання!

Реєстрація на навчання!
Різні напрями
Кваліфіковані педагоги
Можливість росту
Різні форми навчання
Безкоштовне навчання

Структура відділень

У Волинській обласній Малій академії наук працюють відділення

12 відділень

Стаціонарна форма навчання

Різноманітні секції

Заочна форма навчання

Турніри, конкурси

Секції, гуртки, студії

Міжнародні та Всеукраїнські масові заходи

Обласні масові заходи

Нашими партнерами є:

Міністерство освіти і науки України Інститут модернізації змісту освіти і науки Управління освіти Мала академія наук України Луцький національний технічний університет Волинський національний університет імені Лесі Українки

Методична робота

Конкурси

Заочно-дистанційна школа